За социалните мрежи

октомври 26, 2007 в 9:13 pm | Публикувано в Интернет | 3 коментара

Преди малко сътворих една чутовна глупост. След като около 40 минути се потих над един текст за социалните мрежи, пронизан от гениални умозаключения (не само мои, де, ама и мои имаше, от рода на „Ами социалните мрежи са хубаво нещо“ или „Социалните мрежи са социални, защото там има хора-които-общуват-помежду-си-и-правят-и-други-неща“), след дъъълъг и задълбочен анализ на въпросните места в Интернет, проследяващ техния генезис, а след това тяхното саморазгръщане и трансформацията им от маргинални структури с ограничен обхват, пръкнали се от някакъв ученически „келешлък“ (любима дума), до глобален феномен с огромен капсулиран маркетингов, психологически, икономически, политически, абе изобщо ‘-ически’ потенциал… ами след този дълъг анализ, аз като последен идиот взех, че си самозатрих поста. Сам-самин…

Сърцето ми кърви. Очите ми се наляха със злоба, направил съм мрачна гримаса и една тънка, мнооого тънка, но пък живописна пцувня се процежда през устните ми, и ще се отрони всеки момент, ако не се овладея. Щото аз мразя да си пилея времето и после да трябва пак да списвам…

Затова сега ще ви лиша от граничещите с идеала ми за аналитична яснота умопостроения, а ще ви кажа, че Nielsen публикуваха класация на най-посещаваните мрежи в Щатите („…as they say in the States“, както казваше един душманин на пролетариата в класическия и много любим айриш мууви „Intermission“ – който не го е гледал, имам DVD-то подръка, мога да го споделя срещу каса бира). Та тази класация е интересна заради челната двойка мрежи (какво иначе интересно има в неща, които се случват на ‘иляди километри от тъдява, биха попитали некои хора). По-точно заради ръста в потреблението на подобни мрежи само за една година.

Можете да разгледате кратката табличка тук.

И нещо, което ми се струва по-интересно – от Ipsos са направили профил на т.нар. Soial Networkers. Авторът на metaend вероятно ще бъде заинтригуван от написаното там, просто така ми се струва:) Повече информация по темата има тук и тук (PDF).

*** 

И нещо ама съвсем встрани от темата (аз имам навик да правя така) – култова песен на Queen в японски вариант:)))  

3 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Много интересна публикация.

  2. да бе! интересно! ако намериш нещо за европейския профил на потребителите на социални мрежи… драсни едно мейл🙂 60% от потребителите на социални мрежи са извън щатите, кат най-много минути средно на потребител имаме в бразилия. там най-популярен е оркут и чудя се, дали да не се регистрирам, за да ме намери бразилката на моя живот :))

  3. Представям си те разпъпен на плажа с коктейл в ръка, награбил знойна бразилска квартеронка с голеееми… амбиции:)


Вашият коментар

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.