За стиховете и домашната ракия

ноември 4, 2007 в 10:37 pm | Публикувано в Неопределени, Приятели, Хитро | има 1 коментар

Верни на двете череши, които имаме в двора, за поредна година спретнахме семейно отдел за дестилиране на ракия. Той действа като една малка фирма, с разпределени отговорности. Аз и брат ми сме по брането, баща ми е по варенето, майка ми е по безсмислената според нас, мъжете, употреба на 2-3 литра от получената „огнена вода“ за направата на вишновка, която е едно дамско питие, но хайде, да не й скършваме хатъра, за малки количества може… А тази седмица и туршийката направихме – от онази, специалната, която внася капка топлина в океана от зимен студ, който скоро ще ни залее.

И преди от националната лозаро-винарска камара да са ме обвинили, че подбивам пазара, декларирам, че нямам никакво намерение да продавам получените 25-30 литра, а смятам съвсем дружелюбно и без користни и меркантилни цели да ги употребя по всевъзможни празненства заедно с близки за мен хора. А и черешите не са грозде, нали?🙂

И за финал – поздрав за всички, с които заедно ще вкусим от домашната черешовица. И особено за един от тях, който днес ми разказа, че снощи си е пийвал самичък в стаята😉 С обещанието вече да не го оставям да го прави насаме😉

„Аз не пиша стихове.
Аз сИ пиша стихове.

Аз, приятел, съм от тия,
дето и купешко пият,
но за вкъщи, по мерак,
все домашна си варят.

Не държа на етикет!
Щом ракията я бива,
нищо, че си я наливам
от шишето за оцет.

Близни! Виж ми майсторлъка.
Пък дано да ти хареса.
И за радост, и за мъка,
за разтривка и компреси
имам преварен куплет.

По ракиеното време,
седни, дявол да го вземе!
Дай, ракията от мене,
но – мезето е от теб!

Щом не ти харесат – жалко.
Ама пак ще съм на кяр!
Те и без това са малко,
не за продан, а за цяр“.

Стиховете са на Райчо Русев – rajsun – един от любимите ми поети🙂

има 1 коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. 🙂 Да ви е мека и блага ракията и вече да не пиете по сами, че мъката е гомяма болка🙂


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.