Българи превземат Виена (Част II – полетът на Sky Europe)

ноември 14, 2007 в 12:21 am | Публикувано в Градът, Пътувания | 4 коментара

Е, превзехме я…

Въпреки опитите на Sky Europe да осуети всичко. Като отложи полета за следващия ден и държи пътниците в пълно неведение за това какво, аджеба, се случва. Е, в крайна сметка разбрахме, макар и с няколкочасово закъснение.

Полетът, който трябваше да излети в 21:50, първоначално беше обявен за закъснял с нов час за излитане 23:05, а след това беше отменен. Причината? Ами същият самолет не излетял от Виена, щото трябвало да пристигне празен. Така поне ни обясниха. И резултатът беше чакане до 2 часа сутринта, за да разберем кога ще пътуваме.

Пълната липса на информация не е начинът, по който една компания общува с клиентите си. Казвам го като човек, който се занимава с маркетинг. И определено подобни случаи не са добър пиар за никоя фирма. Напротив, проблем са. Голям.

А проблем имаше – група от стотина души не знаеха какво се случва и кога ще могат да отлетят. Но какво направи авиокомпанията, за да ги информира? Нищичко. Мълчеше като риба. Така, де, не авиокомпанията, а хората, които я представляват.

Влади успя да ми намери телефона на Красимир Танев – ръководителят на Sky Europe за България. Той обаче не отговори на моите позвънявания в продължение на около три часа. Криеше се, защото знаеше какво се случва и явно нямаше готово решение как да се справи с проблема.

Основният представител на една компания, човекът, който я ръководи, е нейното лице. Това лице трябва да бъде публично достъпно. Да може открито да общува, ако трябва и с най-незначителният клиент. Това, което отличава добрите мениджъри е, че те умеят да поемат отговорност. И могат да раздава заповеди, които да спомагат проблемите да се преодолеят бързо. И имат смелостта да кажат: „Добре, има такъв проблем, ние правим това и това, за да го решим“. А не да си мълчат. Така поне мисля аз…

Обвинявам Красимир Танев в това, че като мениджър на авиокомпанията не пое отговорността да информира пътниците за това какво се случва, а предпочете да се скрие зад телефона си, без да отговаря на позвъняванията. Обвинявам го и за слабата организация при обслужването на пътниците след като се разбра, че полетът е отменен. Имаше само един човек от Sky Europe, който едновременно трябваше да говори с разярените пътници и да се справя с резервациите им за хотела, това пренатегна пружината на тяхното ( на пътниците) търпение и се получи каша. Пълна каша.

Разбира се, авиопревозвачът пое нощувките на пътниците, като дори ги снабди с храна. Така и трябва да бъде. Не казвам, че не бяха положени усилия. Но те бяха плод по-скоро на ядосаните коментари на пътниците, а не на някаква стабилна и ясна организация от страна на ръководството на компанията. Съгласете се, че един човек не може бързо и ефективно да обслужи стотина…

Поисках лична среща с г-н Танев, за да мога да коментирам случилото се с него. Служителката не пожела да помогне, разбирам я – пази си хляба. Но ако по някакъв начин тук написаното достигне до него, ще се радвам да се видим, за да изложа всичко, от което съм доволен и недоволен. А ако той не е съгласен да се видим, ще покаже, че всъщност не го интересува какво мислят клиентите на компанията. А аз се имам за такъв. И мога да му разкажа как се чувствах аз, при това бих го направил с най-добри намерения, защото аз много уважавам нискобюджетните авиокомпании, независимо от трудностите, които понякога създават. Но съм на мнение, че когато нещо куца, е добре то да бъде оправено. И някой да има смелостта да го оправи, без да се крие. А Красимир Танев тогава се скри. Затова, г-н Танев, каня Ви на среща. Работна среща.

Надявам се утре да успея да кача снимките, за да ги разгледате – имаше какво да се види. Тогава ще разкажа и за самото пребиваване във Виена – имаше страшно много интересни неща, включително концерт, на който се озовахме случайно:) Но пък беше феноменално…

More to come!

4 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Здравей,
    и аз имам какво да разкажа за тях. За съжаление за сега нищо хубаво. Анулират полети и не те информират за това след, което ти казват, че не могат да направят много и или трябва да приемещ това,което ти предлагат или няма друго решение. Цитират закони на сайта си които не спазват и затова г-н Красимир Танев реши да ми заяви, че ако смятам,че има проблем да пиша имайли до централата им.
    Нямам думи просто……….

  2. Предстои ми да летя с тях до Париж другата седмица. През Виена. Дано всичко е наред. Благодаря за информацията, ще се чувствам подготвена😉

  3. zdraveite,re6ih da si kupuvam bilet do paris s skyeurope, no sled tova koeto pro4etoh povqrvaite mi sumnqvam se dali da kupq?
    Molq vi kajete mi 4esto li se slu4vat takiva eksesii s tazi aviokompaniq,za6toto ne iskam da prejivqvam tova koeto vi se e slu4ilo na vsi4ki vas.nqkoi ako ima jelanie moje da mi pi6e na e-maila: teodorakalinkova86@gmail.com

  4. Tedi,
    ot tova, koeto lichno az prejiviah sus Sky Europe i vsichko, koeto v posledstvie razbrah za tiah preporuchvam ti da letish s niakojia ot avio-kompaniite,koito ne se vodiat low cost. Samo za dek. 2007 Sky Europe sa imali nad 15 predwaritelno anulirani poleta ot Sofia, kato tuk dori ne sa vklucheni mnogobroinite anulirani poleti poradi mugla, losho vreme i tn. V sluchai,che ti se nalogi da ti vurnat parite poradi otmenen polet ili niakava druga prichina-shte otneme mesetzi dokato tova se sluchi.
    Mojiata preporuka e- izberi aviokompania, kojato ima predstawitelstvo v BG i kojiato bi ti oburnala vnimanie pri eventualen problem, a ne se krijiat i nadiavat, che ti prosto shte zabravish za prejivianoto s tiah i na tiah prosto shte im se razmine.
    Lichno za men po-dobria variant sa aviokompaniii kato Austrian Airlines i Lufthansa, koito pone se durjat malko po otgovorno kum klientite- ne anulirat masovo poleti, sled koeto zabraviat da te informirat, ostaviat te da se chudish kak da si turshish alternativni nachini za putuvane, za koeto ne samo otkazvat da ti izplatiat kompensatzia, a i triabva da se kaash s tiah eventualno sled niakolko mesetza da ti vurnat parite za bileta.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.