Задачите на интернет маркетинга през 2008 г.

януари 17, 2008 в 6:05 pm | Публикувано в Интернет, Маркетинг | 3 коментара

Джилиън Мейър е автор на статии за интернет маркетинг в няколко сайта, както и консултант в една южноафриканска компания. 

В една от последните статии той споделя кои според него ще са водещите задачи за интернет маркетинга за 2008 г. Нищо ново, но все пак е пописал човекът.

 

1. Оптимизация на съдържанието на уеб сайта – както за читатели, така и за търсачки.

2. Стратегия за подобрение на съдържанието на уеб сайта – което си е същото като 1, ако питате мене.

3. Инвестиране в кампания от типа (pay-per-click) – това е когато плащате за трафик (т.е. посещения) през ваши реклами в търсачките. Това е част от т. нар. search engine advertising. Подходящо е основно за фирми, които не са на добри позиции в търсачките при обикновено търсене по съответните ключови думи.

4. Публикуване на статии във водещи сайтове, засягащи (статиите) вашата сфера на дейност. Това би довело до повишаване на познатостта, имиджа (когато е кадърно написано, разбира се) и трафика към сайта. Естествено, важно е статията да бъде публикувана и на вашия собствен сайт.

5. Разработване на маркетингова стратегия, която е съсредоточена върху социалните мрежи.

6. Създаване на блог на фирмата (това обаче невинаги е подходяща стратегия, скоро ще обясня защо).

7. Експериментиране с видео маркетинг.

8. Разработване на уеб widget-и.

9. Разкриване на предимствата на мобилния маркетинг. За него надълго и нашироко говори Влади, който на всичко отгоре утре има рожден ден.

10. Разработване на ефективна стратегия за имейл маркетинг – директна поща, но през Интернет.

3 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Доста добра статия. Могат да се добавят ред неща, но най- актуалното в момента (според мен) е това: имейл маркетингът е на път да бъде зачестен от RSS feeds. Доста успешно при това, защото този вид абонамент със сигурност ще докара истински заинтересовани читатели в сайта.

  2. Хубаво обобщение. Според мен липсва само засилващото се значение, което ще придобият подкастите. Потребителя става все по-мързелив и вместо да чете (оптимизираното съдържание), предпоита да го гледа или случа.

  3. Да, някои теоретици твърдят, че ако един комерсиален сайт „проговори“, то печалбите ще отскочат рязко и то с цели 400 % !


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.