Най-скъпата вечеря

март 7, 2008 в 2:41 pm | Публикувано в Градът, Пътувания | има 1 коментар

В Будапеща има един много добър ресторант – Arany Kaviar или «Златен хайвер», казано по нашенски. Намира се някъде в Буда, т.е. в по-приятната част на града, поне според мене. Руска кухня, не повече от 20 места, меню от само три или четири страници, много добро обслужване, подбрана селекция от добри вина, които някой познавач (какъвто аз не съм, но това не ми попречи да «позная» някоя и друга чаша) би оценил подобаващо. Отдавна не бях ял пелмени, а там са много добри – сервират ги със сметана и особен вид оцет. Никога не бях ял и охлюви – оказа се, че все пак не са нещо особено на вкус, но чинийката, в която ги сервираха, беше направо поразителна – кръгла платформа с 6 издълбани места за по едно охлювче – даже смешно ми стана, но не от цената. За първи път ядох нещо, на което се бях заканил отдавна – «Бьоф Строганов» (беше много вкусно!). А сервитьорите поставяха чиниите и чашите на масата с ръкавици. Тцтцтц… Та в тоз прекрасен ресторант освен гореспоменатите чудеса, ми направиха впечатление и други неща. Едното беше бележката «под линия» на края на всяка страница, която в свободен превод може би звучи така: «Това е първокласен ресторант. Цените са само груб ориентир». Демек «Храним ви, поим ви, така че като получите сметката поразпуснете малко джобовете за да може сервитьорите да получат подобаващ бакшиш». Чак на човек да му стане неудобно да плати само сумата по сметка… 

Това беше най-скъпата вечеря в живота ми, която със сигурност няма да се повтори скоро. Но като изживяване си струваше. Което, разбира се, не означава, че подобно обслужване не може да има и в по-евтини ресторанти. Но то със сигурност отговаряше на претенциите на «Златен хайвер». И поне досега в София не съм срещал ресторант, който да може да му съперничи.

има 1 коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. или тва или МакХайвер :Р


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.