Nivea и Nokia са най-харесваните марки в Европа

май 21, 2008 в 1:47 pm | Публикувано в Други, Неопределени | Вашият коментар

Козметичният бранд NIVEA и мобилните телефони Nokia са сред най-предпочитаните марки в Европа. Това показват резултатите от най-голямото потребителско изследване „European Trusted Brands 2008” на издателство „Рийдърс Дайджест” („Reader`s Digest”), в което работя. Фокусът на проучването е насочен към търговските марки, които се ползват с най-голямо доверие сред потребителите на Стария континент.

 

„European Trusted Brands 2008” се провежда за осма поредна година. Традиционен организатор е „Рийдърс Дайджест” който провежда изследването чрез своето едноименно списание, на чийто страници се публикуват резултатите. Граждани от 16 държави с 14 национални езика участват в допитването, като определят най-популярните за тях търговски марки в 20 общи категории за всяка страна.

 

Немската козметична компания NIVEA и финландският производител на мобилни телефони Nokia са традиционни победители в анкетата. И тази година те са предпочитани в своите категории /„Грижа за кожата” и „Производител на мобилни телефони”/ от жителите на всичките 16 европейски страни, които участват в изследването. Кредитните карти Visa заемат трето място в класацията с номинации от 14 държави. Canon продължава да затвърждава позицията си в продуктовата категория „Фотоапарат”, като печели доверието в 13 страни. След първите четири бранда  се нареждат (малко изненадващо за мен) производителят на зърнени закуски Kellogg’s с челна позиция в 10 страни, Hewlett Packard с предпочитания в 7 държави, Ariel, Miele, Avon, Nestle, L`Oreal. В категорията „Лек автомобил” първото място се дели от Volkswagen и Toyota. Телекомуникационните оператори не могат да излъчат единен победител в своята категория „Мобилен оператор”, тъй като във всяка страна лидерската позиция се заема от местни компании. Единствено Vodafone и O2 печелят в повече от една страна. Логично, категорията „Интернет доставчик” е категорията с най-много локални брандове – 16 различни в 16-те страни. В категорията „Петролна компания” Shell печели доверието на 4 държави. Останалите марки, които допълват различните категории са Nivea/Cosmetic/, Aspirin, Centrum, Dell, Mercedes, Pantene, Persil, Yves Rocher. 

Изследването „European Trusted Brands 2008” е проведено в периода Август – Октомври 2007 година. Над 240 000 граждани се включват в него, като финално класацията е направена на базата на 23 651 селектирани мнения заради изискване за определен брой гласове от всяка държава. Австрия, Белгия, Чехия, Финландия, Франция, Германия, Унгария, Холандия, Полша, Португалия, Румъния, Русия, Испания, Швеция, Швейцария и Великобритания са страните, които определят водещите търговски марки на Европейския континент според изследването.

 

Потребителите от всяка страна класират най-добрите за тях брандове в отделни категории на базата на критерии като качество, добавена стойност, силен имидж и разбиране на потребителските нужди.

Вашият коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.