За ефекта „Уол-Март“

юли 9, 2008 в 8:54 am | Публикувано в Други, Злободневни, Книги | Вашият коментар

Една кратка и непълна (поради припряност от моя страна) презентация по книгата на Чарлз Фишман, която беше публикувана първоначално с вестник „Дневник“, а след това и като отделна книга от „Сиела“. Докато се занимавах професионално с вериги магазини, не си давах сметка какво всъщност е влиянието на „Уол-Март“ в световен мащаб върху икономиката. Сега определено съм по-добре ориентиран.

Така че ето ви кратък намек за това какво наистина означава глобализация в действие. И как сме оплетени като спагети и зависим от неща, които се случват далече от нас. И защо трябва да следим новините и да се безпокоим, ако например китайците започнат да ядат повече. Фактите, както обяснявам на първия слайд, са преувеличени от мен, защото това са нещата, които ми направиха най-голямо впечатление. Слоганът на предпоследния слайд пък е силно популистки, но обикновено на хората това им харесва. Но не призовавам открито към непазаруване във въпросната верига. Просто трябва да се замисляме понякога.

Иначе книгата си заслужава и я препоръчвам горещно на всеки, който се интересува от влиянието на световните корпорации върху икономиката на глобално и регионално равнище.

The Wal-Mart Effect

Можете да откриете презентацията и онлайн в SlideShare, като натиснете тук.

Вашият коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар


Entries и коментари feeds.