От аполитичния

юли 29, 2008 в 10:35 am | Публикувано в Градът, Злободневни | 3 коментара

Обикновено твърде малко се интересувам от политика. Може да се каже дори, че нищо не разбирам, но когато ме попитат за предпочитана политическа личност, казвам, че съм костовист. Не защото знам какви са плюсовете и минусите на Костовото управление – твърде далеч съм от тези неща, за да смея да правя политически анализи. Просто имам спомен, че когато той беше на власт, държавата се развиваше добре – нещо очевидно дори за мен.

Иначе съм аполитичен. Което, да си припомним думите на един мой преподавател – Босаков, означава не да си антиполитичен, а просто да нямаш допирна точка с политиката, най-вече поради незаинтересованост от моя страна, за добро или лошо.

Сега гледам как бавно държавата се разпада, разпродава, как е в ръцете на корумпирани политици и отявлени престъпници, и от това ми става криво. Ама много. Гледам как ни спират милиони от ЕС, а правителството е прекалено заето да дава пресконференции, че всичко е в рамките на нормалното – какво пък толкова, някакви 600 милиона; гледам как медиите се занимават със заплахите към Б. Б., с отвличането на съмнителен бизнесмен и после на неговата съпруга, с ареста на Караджич и т.н., вместо да посочат проблема смело и да дават алтернативи за решението му. 

И мечтая за държава, в която няма да се налага да седя като гладно сираче пред таксиметровия шофьор, за да го моля да ме откара до някое място, и да разчитам на неговото благоволение в момента; държава, в която обслужващият персонал ще бъде отзивчив и ще откликва на желанията на клиента с усмивка; държава, в която улиците ще са чисти, особено в центъра на столицата; държава, в която администрацията ще работи бързо и няма да се налага да се карам по цял ден с напудрени чиновници, които имат съзнанието, че контролират живота ми; държава, в която управляващите ще имат смелостта да си поемат политическата отговорност за глупостите, които вършат; държава, в която най-накрая ще направят един път като хората; държава, в която съдът няма да се излага публично, като опрощава греховете на Максим Стависки, задето бил световен шампион, а за същото провинение ще хвърли в затвора някакъв незнаен алкохолик; и държава, в която лекарите ще помагат на пациентите, а няма просто да се превръщат в корумпирани и незнаещи търговци на лекарства и органи. 

Толкова много ли искам?

3 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Имам едно страшно и тъжно чувство,че като Костов втори няма…

  2. До(аполитичния)-заблудения,ако Костов беше по добър от сегашните нямаше да е в опозиция.Според официялен доклад на ООН след „Костовото“ управление състоянието на българите не се подобрило,повтарям официален доклад.Проблема на подобни заблудени хора, е че не се интересуват от нищо друго освен от себе си,пример;нарича се аполитичен.А подобряването на собственото им състояние се бърка с подобряването на държавата именно защото нищо и никой друг не ги интересува.

  3. Ако това беше така, аз трябваше да съм от наполовина от НДСВ и наполовина от БСП, защото по време на прехода между управлението на въпросните партии / движения се намирах в най-задоволително състояние. А от гледна точка на заплащане трябва да съм хард социалист, защото никога досега заплащането ми не е било толкова високо. Явно наистина съм заблуден:)


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.