Битие, или как Шефът създаде Маркетинга

октомври 10, 2008 в 2:02 pm | Публикувано в Забавно, Маркетинг | има 1 коментар

I.
1. В начало Шефът сътвори фирмата и отвори магазин.
2. А магазинът беше безвиден и пуст; тъмнина се разстилаше над стилажите, и единствено Дух Шефски се носеше над цената.
3. Рече Шефът: да бъде разпродажба. И биде разпродажба.
4. Видя Шефът, че разпродажбата е добро нещо, и отдели Шефът разпродажбата от нормалните цени.
5. Разпродажбата Шефът нарече добра, а нормалните цени – лоши. Биде вечер, биде утро – ден един.
6. И рече Шефът: да има отстъпка посред цената, и тя да дели цена от цена. (Тъй и стана.)
7. И създаде Шефът отстъпката, и отдели цената, що беше под отстъпката, от цената над отстъпката. Тъй и стана.
8. Отстъпката Шефът нарече евтин маркетингов трик, защото често беше тя измислена. (И видя Шефът, че това е добро). Биде вечер, биде утро – ден втори.
9. И рече Шефът: да се събере цената, що е под два продукта, на едно място, и да се яви промоция. Тъй и стана. (Цената под двата продукта се събра на местата си, и се яви промоция.)
10. Промоцията Шефът нарече изчистване на складови наличности, а събраните пари – допълнителна печалба. И видя Шефът, че това е добро.
11. И рече Шефът: да произведе магазинът клиенти, купувачи, що дават препоръки (на свои познати), и карти за постоянни клиенти, що дават според рода си на клиента отстъпка, чиято стойност е малка. Тъй и стана.
12. И произведе магазинът клиенти, купувачи, що дават препоръки (на свои познати), и (ги) канят да пазаруват в магазина, що дават (на магазина) нови клиенти, чието име е лоялни потребители. И видя Шефът, че това е добро.
13. Биде вечер, биде утро – ден трети.
14. И рече Шефът: да бъдат разновидности на отстъпката в магазина, (за да продава повече магазинът и) да отделят промоция от нормална цена и да бъдат знакове и за периоди, и за дни, и за години, особено по Коледа и Великден;
15. да бъдат те разновидности на отстъпката в магазина, за да отличават магазина от останалите. Тъй и стана.
16. И създаде Шефът двете големи промоции; по-голямата промоция нарече тотална разпродажба, а по-малката промоция нарече специална отстъпка, създаде и томболата покрай промоцията;
17. и ги постави Шефът в магазина, за да привличат клиентите,
18. да повишават приходите и продажбите и да отделят разпродажба от нормална цена. И видя Шефът, че това е добро.
19. Биде вечер, биде утро – ден четвърти.
20. И рече Шефът: да произведе отстъпката по-ниска цена, още намаление; и реклами да полетят над магазина покрай тази отстъпка. (Тъй и стана.)
21. И сътвори Шефът големи реклами и всякакъв вид намаления, които произведоха цената, според рода им, и всякакви промоции според рода им. И видя Шефът, че това е добро.
22. След това Шефът ги благослови и рече: плодете се и множете се и пълнете касата в магазина, и (привидните и реалните) отстъпки да се множат в магазина.
23. Биде вечер, биде утро – ден пети.
24. И рече Шефът: да произведе магазинът всякакви промоции според рода им, 2 в 1, и разпродажби, и програми за лоялност, според рода им. Тъй и стана.
25. И създаде Шефът различните промоции според рода им, и рекламите според рода им, и всички програми за лоялност според рода им, и добави и томбола, за да привлича клиентите. И видя Шефът, че това е добро.
26. След това рече Шефът: да сътворим продукт по Клиентски искания, (и) по Клиентска потребност; и да господарува над останалите продукти(и над качеството на тези продукти), и над останалите цени, и над останалите магазини, и над цялата земя, и над всички клиенти, които влизат в магазина.
27. И сътвори Шефът Маркетинга по Клиентско искане, по Потребителски потребности го сътвори; качество на разумна цена сътвори.
28. И благослови го Шефът, като му рече: плоди се и множи се, пълни магазина и превземи стилажите и господарувай над конкурентните продукти (и над цените им), над конкурентните магазини (и над цялата земя) и над всякакви потребители, които влизат в магазина.
29. И рече Шефът: ето, давам ви всякакви промоции, що дават продажби, каквито има по цялата земя, и всякакви реклами, чиято цел е да продават и дават печалби – това ще ви бъде за храна;
30. а на всички земни потребители, на всички лоялни клиенти и на всеки купувач, който влиза в магазина и дава пари за фирмата, дадох за храна всичкия продукт, за който питахме Потребителя и създадохме го по негово искане и потребности. Тъй и стана.
31. И видя Шефът всичко, що създаде, и ето, беше маркетинга добро – за фирмата и за клиентите. Биде вечер, биде утро – ден шести.

II.
1. Така биде създадена фирмата и отвори магазинът и се създаде Маркетингът.
2. И свърши Шефът до седмия ден Своите дела, що прави, и в седмия ден си почина от всичките Си дела, що извърши.
3. Шефът благослови седмия ден и го освети, защото в него си почина от всички Свои дела, що бе сътворил и създал. А Маркетингът остави за своите подчинени, да трупат печалба по исканията на Клиента.

има 1 коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] 3. Рече Шефът: да бъде разпродажба. И биде разпродажба.Битие, или как Шефът създаде Маркетинга « Konx Ompax – Бло… Тази микро-статия е съставена от Тодор Христов , […]


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.