Кратка дефиниция за „Маркетинг“

октомври 13, 2008 в 11:19 am | Публикувано в Маркетинг | 3 коментара

В началото на годината Американската Маркетинг Асоциация публикува новата дефиниция за „Маркетинг“, която ще се използва нашироко в книгите и учебниците, докато не се появи ново, по-добро определение.

От NovaVizia научих за гореспоменатата новина, там беше преведена и дефиницията:

Маркетинг са дейностите, съвкупността от институции и процеси за създаване, комуникиране, доставка и обмен на предлагане, което има стойност за потребителите, клиентите, партньорите и обществото като цяло.

Сетих се, че преди няколко месеца един от гурутата в директния маркетинг, Дрейтън Бърд, даде най-точната и кратка дефиниция на това иначе толкова многопластово понятие, която съм чувал досега:

Маркетинг е да попиташ хората от какво се нуждаят и да им го предложиш с печалба за теб.

Малко цинично, но ясно.

3 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. А може би:

    Маркетинг е пътят на една стока от производителя до потребителя.

    Това е по-неутралната версия и отново кратка.🙂

  2. Разбира се, че е възможна и такава версия на определението, но да не забравяме, че има случаи, в които пътят се определя от напълно случайни фактори, които не са обвързани с целенасочени маркетингови усилия:)

  3. Да, пътят може да е криволичещ…


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.