Рекламно

септември 4, 2009 в 1:14 pm | Публикувано в Интернет, Маркетинг | 2 коментара

Голяма част от бизнеса, особено в медийния бизнес, е основана на лъжи (голямо откритие направих, няма що).

Е, добре, де, не чак лъжи, но премълчани истини.

Ето няколко елементарни примера:

Казано: „70% от потенциалните ни клиенти познават марката, която предлагаме“. Премълчано: „Едва 1% от тях я купуват“.

Казано: „На нашия сайт правим по 100 000 импресии на ден“. Премълчано: „…които се правят от 2000 души, цъкащи по страниците като обезумели, докато съвсем игнорират банерите, които Вашата компания сложи на нашия сайт преди месец“.

Казано: „Ще ти дам отстъпка за обеми от 20%“. Премълчано: „Но съм вдигнал цените в офертата с поне 10%“.

Казано: „Това предаване има рейтинг от 20%, което означава, че над 100 000 души го гледат всеки ден“. Премълчано: „Но всичките са с покупателна способност под средната, а ти предлагаш луксозни стоки“.

Казано: „Списанието има тираж от 50 000 броя на месец“. Премълчано: „Но ние успяваме да продадем около 30 000“.

Ако бях рекламодател (хей, ама аз съм?!?) нямаше да платя и стотинка за реклама в телевизия, списание или рад (поправка: добре де, щях да платя, ако можех да измеря ефекта). Освен ако рекламата не е изключителна и забележителна. Но и тогава бих се замислил сериозно. На всеки 1000 вложени лева ще съм хвърлил на вятъра поне 950. Сигурен съм. Вероятно мисленето ми е малко форматирано, но предпочитам да давам парите си там, където това би имало успех.

Вие можете ли да измерите колко пари губите, когато рекламирате?

2 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Мисленето ти е много форматирано. Поне е ясно, че и представа си нямаш как рекламите въздействат на потребителя. Сигурно си убеден, че резултатът идва, само ако някой чете банера отблизо около 25 минути и след това прилежно започне да преписва контактите с технически молив върху лист, с намерението последният да бъде закачен върху хладилника с магнитче, изобрзаяващо някой руски град-герой…🙂

  2. Всъщност – не. Убеден съм, че резултатът идва, само ако някой си купи продукта, който предлагаш. А щом като ти (за разлика от мене) имаш представа как рекламите въздействат на потребителя, вземи, че обясни. Това, в което съм убеден, според мен е ясно – рекламата не е успешна тогава, когато е възможно с по-малко пари да привлечеш повече клиенти, които след това да останат при теб.
    А това за руският град-герой пък изобщо не го разбрах.


Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.