Туристическо

септември 23, 2009 в 10:34 pm | Публикувано в Маркетинг, Пътувания | има 1 коментар

Тишина беше обгърнала този блог през последните две седмици. Тишина, от която човек направо може да оглушее. Но имаше защо.

Бяхме за една седмица в Турция. Регион Анталия, близо до град Сиде. Хубав град, мъничък, с почти задължителните за тази част на южната съседка руини от античен град. Снимките – малко по-късно тази седмица, ако смогна.

Турците определено знаят как да направят туризъм само благодарение на едната история. Хотелите им в повечето случаи или не струват, или ако са много добри като база, обслужването е доста зле. Разбира се, има доста изключения, но ако отидете на all inclusive не очаквайте топ сървис или много месо в храната…

Хотелът, в който бяхме ние двамата с Биляна, беше страхотен като база – голям, с 5 а ла карт ресторанта, огромен и страхотен басейн, добри стаи, водни пързалки, пясъчен плаж – изобщо всичко, което може да иска човек. Когато обаче трябваше да помоля за комплект за шиене четири пъти или да потърся чиста чаша, нещата започнаха да се объркват.

Сигурно е изключително трудно да управляваш хотел. Особено, когато е голям. Има много за чистене, руско-немско-българските туристи като скакалци нападат ресторанта една минута след като отвори и се опитват да изядат много повече, отколкото им понася (нали е безплатно, да не изпуснеме далаверата) и това води до много петна и похабен прах за пране. Е, понякога, де… В някои случаи просто изтупваха покривките.

Ако имате страхотен продукт и обслужването куца, можете спокойно да кажете „чао“ на по-сериозните клиенти. Ако имате страхотен хотел и обслужването куца, можете да кажете „чао“ и на големите туроператори. Другата година повечето от тях няма да работят с хотел „Dionysos“.

Сега се връщам от Словения, от изключително красивите градчета Порторош и Пиран, където за пореден път се опитвах да накарам малко мързеливите словенци да си свършат работата. Там пък обслужването беше много добро, но в стаите нямаха Интернет и мини-бар, а бяха реновирани преди два месеца (?!). Освен това прозорец в стаята ми нямаше – само една врата към задния двор, която излизаше на… храсти.

Не е важно само да имате нещо добро. Важно е да умеете да го предлагате като хората. Или ако нямате, блудкавите опити да замажете очите на клиентите няма да помогнат особено.

има 1 коментар »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Какъв интернет и мини-бар по стаите бе?! Като отиваш на истинска почивка, в стаята ти трябва да може да има змия, през нощта да има вероятност да те бутне див кон или мечка да ти изяде храната и да ти направи нещата дармадан, а самата стая на другия ден да се навива на руло и да се окачва на раницата. Ако търсиш чиста чаша – използва се пепел от огнището. Трябва да може да се пътешества, а не от личния апартамент – в апартамента на хотела да угаждаш на бетонения бизнес и да „оценяваш продукта“. Егати. Отиваш на почивка, за да станеш клиент. Унизително.
    ПС Какъв е тоя комплект за шиене?!


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.