Нещо повече

ноември 4, 2009 в 1:57 pm | Публикувано в Други, Интернет, Маркетинг, Хитро | 4 коментара

Сет Годин пише книги. Книги, които се купуват, та дори и се четат. Доста полезни, бих казал… Всички до една (е, поне всички, които съм чел).

Сет Годин продава книги. Много успешно, разбира се. Което не е никак трудно, когато блогът ти е един от най-посещаваните.

Сет Годин се различава от останалите (добре, де, пак скоби – повечето от останалите) автори по това, че по един особен начин е забележителен. Той има забележителен стил, забележителни корици на книгите, забележителни идеи. Неговвата любима думичка на английски е remarkable.

Повечето (но не всички) издателства в България могат да продадат 800 бройки от една добра книга за не по-малко от няколко дни (моля, поправете ме ако греша; разбира се, има и едно изключение, което продава много повече, но това е друга тема…)  Ако книгите са няколко и са опаковани в комплект, вероятно това ще е доста по-трудно.

Сет годин продаде 800 книги за броени минути/часове. Не само защото книгите му са добри и защото стотици хиляди читатели следят блога му. Той даде на читателите си нещо, което другите автори рядко успяват да направят: 1. добра колекция от книги; 2. ограничен тираж, само за най-запалените му читатели; 3. нов дизайн (или допълнителни материали към старите книги); 4. усещане за изключителност, защото само още 799 души на света освен теб ще притежават този комплект; 5. усещане за спешност – „По една книга на клиент, ние ще свалим страницата, когато продадем всички кутии“(което, разбира се, не се случи, за да може човекът да се похвали); 6. подарък-изненада; 7. над 35% по-ниска цена за всички книги в комплекта в сравнение с коричната им цена поотделно (между другото, малко издателства го правят…).

Ако вие напишете книга, как ще я предложите на потенциалните купувачи?

4 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ами гледам тука във входа от няколко месежа се търкалят няколко големи бяло-сини запечатани плика с „прозорче“, на които с едър червен печат е изписано ОГРАНИЧЕНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ или нещо такова… подател „Рийдър’с Дайджест“. За книги, предполагам, които са ТОЧНО И САМО ЗА МЕН, понеже аз съм ИЗКЛЮЧИТЕЛЕН, и ако поръчам СПЕШНО, ще получа еди-колко си процента ПО-НИСКА ЦЕНА и ПОДАРЪК-ИЗНЕНАДА… от няколко месеца седят. Мисля да си взема един. И да го отворя. Трябва ми подложка за като запоявам разни електроники.

  2. Сет е страхотен автор. Аз съм го гледал и на йиво и е още по-обаятелен

  3. Разбираш ме погрешно. По никакъв начин не смятам, че се опитваш да правиш реклама на „Рийдър’с“, споменах го, защото именно техни са въпросните предложения, дето се търкалят във входа – със същия успех можеше пропагандата да идва от „Майкрософт“ за „Уиндоус 7“, или от „П&Г“ за някоя паста за зъби. Мнението ми е свързано с маркетинга като цяло, а не с някоя конкретна компания или продукт.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.