От теб за мен

януари 8, 2010 в 10:06 am | Публикувано в Други, Интернет, Маркетинг | 9 коментара

Днес в електронната си поща получих имейл, подписан от „Екипът на {името-на-банката}“. Разбирам, когато екипът на една компания се подписва под някакво публично съобщение, но когато ми изпратят персонализиран имейл, който очаква от мен да направя нещо, очаквам този, който ми го е изпратил, да си каже кой е.

Това е важно по няколко причини:

  • Прави посланието в имейла по-‘интимно’, т.е. получателят има усещането, че говори с жив човек, а не с робот.
  • Получателят знае към кого да се обърне, ако има някакви въпроси.
  • Кое е по-лесно, ако искате да работите с някого? Да говорите с целия екип, или да се обърнете към един човек?
  • Силата на директния маркетинг, както по пощата, така и онлайн, е в персонализирането. Аз говоря на теб, защото си човек от плът и кръв, който мисли, чувства и има определено отношение към моето послание, независимо какво е то. Ти си (например) Николай Стоянов, който живее на ул. „Улица“ No. 5, има сметка в банка „XYZ“ (която изпраща имейла) и сега ти предлагам да се възползваш от новия депозит, който банката предлага само на клиенти като теб. Така банката обслужва хората като личности, а не като типове, базирайки се на техните индивидуални характеристики.

Важно е да имате колкото може повече информация за клиентите си. Когато ги познавате по-добре, можете да продавате по-добре. Затова на мен, като на клиент, ми харесва повече, когато получавам имейл или писмо от теб за мен, а не от вас за мен или (което е много по-лошо), от вас за нас.

Преди време Тодор показа как не трябва да се прави кампания с директна поща от банка. Лошото е, че повечето банки, а и не само банки, все още не разбират как трябва да организират кампаниите си, които могат да им донесат или нови клиенти, или повече продажби. Хубавото е, че вече правят плахи опити да използват инструментите на директния маркетинг. И може би е въпрос на време да започнат да го правят качествено.

9 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Едно нещо не мога да схвана (и не го казвам, за да се заяждам, въпреки че ми знаеш като цяло мнението за науката „маркетинг“). Как се преодолява от психологическа гледна точка убеждението на потребителя в съвременната среда, където всеки се опитва да ти продаде нещо, че всъщност персонализацията е обикновен търговски трик и респективно не ми говори като на човек от плът и кръв, а като на касичка със собствено име?

  2. Много просто – при повечето потребители НЕ се преодолява:) Може да ти звучи странно, но е така.

    • Добре де, тогава къде отива ползата от прийомите на директния маркетинг? Нали най-силното му оръжие е 1) да ти праща продукт, към който със сигурност проявяваш интерес и съвсместно с това 2) да ти гъделичка егото, че там някой специално е имал точно теб предвид. (Което у мен предизвика по-скоро определен вид ярост, че някой „там“ ме познава дотолкова интимно, че да е наясно с подобни мои предпочитания, без аз изобщо да съм имал желания да му откривам каквато и да е част от психичния си живот. Сигурен съм, че не съм единствен в това отношение).

  3. Не си, със сигурност. Ползата е, че на повечето хора това им харесва.

    • Объркан съм. Кое по-точно им харесва и защо?

  4. Това, че се чувстват специални. Защото се ЧУВСТВАТ СПЕЦИАЛНИ.

    • Пак не схващам. Специални заради какво? От това, че някой се опитва да ги манипулира? Това все едно някой да се чувства специален, че е бил избран да бъде пребит на улицата, за да му вземат портфейла?

  5. Не е все едно:) Като се видим, ще ти разкажа.

    • Това е то личните специални облаги в действие. Айде идвай на гости по-пронто и ще ми разкажеш!


Вашият коментар

Блог в WordPress.com.
Entries and коментари feeds.